假如你是李华,你觉得自己家里很多生活方式并不健康。学校正在倡导健康生活,你决定从自己家里的出行、饮食、习惯等方面改变。请写一封信给父母,指出家人中影响健康的生活习惯,并制定一些新的家庭规则来改善家里的

04-09
摘要:   假如你是李华,你觉得自己家里很多生活方式并不健康。学校正在倡导健康生活,你决定从自己家里的出行、饮食、习惯等方面改变。请写一封信给父母,指出家人中影响健康的生活习

  假如你是李华,你觉得自己家里很多生活方式并不健康。学校正在倡导健康生活,你决定从自己家里的出行、饮食、习惯等方面改变。请写一封信给父母,指出家人中影响健康的生活习惯,并制定一些新的家庭规则来改善家里的生活方式。

  要点:

  1.你的家庭中不好的生活习惯有哪些;

  2.制定具体规则来改善不好的生活习惯;

  Dear Mom and Daddy,

  It’s very important to live a healthy life. But in fact, we all have a bad lifestyle. Staying up late is bad for our health. We always go to school or work without having breakfast. In our daily diet, we eat junk food rather than fruit and vegetable. What’s more, we seldom take exercise, so we fall ill easily.

  In order to have a healthy life, now I make some rules. First of all, we must have enough food to keep our healthy. Breakfast is necessary. We must have the right kind of food. Remember to eat more fruit and vegetable but less junk food. Second, go to bed early and get up early. Of course, it’s necessary for us to take exercise. It will keep us active and strong.

  I hope we all have a good health, and hope you can follow those rules.

  Yours,

  Li Hua

  亲爱的爸爸妈妈,

  健康的生活是非常重要的。但事实上,我们的生活方式都很糟糕。熬夜对我们的健康有害。我们总是不吃早饭就上学或工作。在我们的日常饮食中,我们吃垃圾食品,而不是水果和蔬菜。而且,我们很少锻炼,所以很容易生病。

  为了有一个健康的生活,现在我制定了一些规则。首先,我们必须有足够的食物来保持我们的健康。早餐是必要的。我们一定要有合适的食物。记住多吃水果和蔬菜,少吃垃圾食品。第二,早睡早起。当然,我们有必要做运动。它会让我们保持活力和强壮。

  我希望我们都身体健康,希望你能遵守这些规则。

  你的,

  李华

分享到:

觉得文章有用就打赏一下文章作者

支付宝扫一扫打赏

微信扫一扫打赏

留言与评论(共有 0 条评论)
   
验证码: